Zespół League of Legends poinformował, że wprowadzono kolejną aktualizację wykrywania złych zachowań i przyznawania kar niesfornym graczom.
W najnowszym blogu League of Legends dotyczącym zachowań graczy omówiono kilka palących kwesti. Jako pierwszą na tapet przywołano jakość zgłoszeń otrzymywanych od graczy dotyczących celowego umierania. Według Riot Games dużym problemem są gracze wysyłający „reporty” sojuszników, którzy po prostu mieli gorszy dzień lub zagrali jedną gorszą grę. Karmią oni system fałszywymi zgłoszeniami, przez co jego działanie traci na wiarygodności. Na przełomie 2020 i 2021 roku wprowadzono jednak nowy algorytm, który przesiewa zgłoszenia miarodajne od tych bezcelowych, dzięki czemu sprawniej wykrywają tzw. „intowanie”.
Kolejnym punktem wpisu są dodatkowe kary za dodge'owanie gry z etapu wybierania postaci. Riot Games zdaje sobie sprawę, że istnieją wypadki losowe, dlatego nie chce dodatkowo karać ludzi za pierwsze lub drugie uniknięcie gry w ciągu doby. Dodano jednak dodatkowy próg, więc teraz system kar będzie wyglądać następująco:
Istniejące progi (bez zmian)
- Pierwszy unik w ciągu 24 godzin: 6-minutowa blokada (15-minutowa w przypadku ARAM) i -3 PL w rankingu.
- Drugi unik w ciągu 24 godzin: 30-minutowa blokada i -10 PL w rankingu.
Nowy próg
- Trzeci unik w ciągu 24 godzin: 12-godzinna blokada i -10 PL w rankingu.
Na sam koniec zostawiono sprawę, która potencjalnie może najbardziej Was zainteresować – kary za wychodzenie z gier lub bezczynność podczas rozgrywki. Riot ponownie podkreślił, że nie chce nadmiernie karać graczy, którzy z powodu wypadków losowych w życiu, a skupić się na graczach nagminnie uprzykrzających rozgrywkę innym. Dlatego też studio zaproponowało nowe kary dla AFK-erów:
Bieżące progi:
- Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana
- Drugi brak aktywności: 10-minutowa blokada i automatyczna przegrana
- Trzeci brak aktywności: 15-minutowa blokada i automatyczna przegrana
Nowe, poprawione progi:
- Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana
- Drugi brak aktywności: 30-minutowa blokada i automatyczna przegrana
- Trzeci brak aktywności: 14-dniowa blokada i automatyczna przegrana
Zapowiedziano również nowy sposób raportowania sojuszników – będzie można to zrobić w trakcie gry, aby natychmiast wskazywać niezdrowe zachowania. Ale to dopiero w późniejszym terminie!
 
                                                     
                                        