Riot Games oficjalnie zapowiedziało, że pożegnamy się z graniem serii między dywizjami. Udostępniono kolejne informacje o planach na przedsezon.

Rok 2020 minął wszystkim niebywale szybko. Za kilka dni wystartuje pierwsza faza tegorocznych Mistrzostw Świata League of Legends, a już za niecałe dwa miesiące tegoroczny sezon w Lidze Legends dobiegnie końca. Riot Games coraz chętniej chwali się planami na eksperymenty przedsezonowe, a wśród nich znalazły się spore zmiany w grach rankingowych.

Przed omówieniem nadchodzącej małej rewolucji, twórcy wypunktowali co udało im się wprowadzić w minionych miesiącach, czyli nową metodę dobierania przeciwników zapewniającą szybsze kolejki, przy mniejszych ilościach autofilli. Jednak planów jest o wiele więcej. Przede wszystkim rankedy mają otrzymać przejrzystszy system dobierania uwzględniający rangi oponentów oraz usunięcie awansu między dywizjami. Oprócz tego zmienią się nagrody na koniec sezonu.

Przejdźmy do szczegółów – dlaczego znikną serie między dywizjami? Według deweloperów system, który w założeniu miał dawać uczucie osiągnięcia małego sukcesu, stał się niezwykle irytujący i uciążliwy. Aby przeciwdziałać niepotrzebnej frustracji, nie będziemy musieli grać serii między dywizjami (np. Gold IV do Gold III), ale mimo to serie między kręgami (np. między Silver a Gold) pozostaną bez zmian. Ma to jednak drugą stronę medalu – nie będziemy chronieni przed spadnięciem z dywizji posiadając 0 punktów – łatwiej się wspiąć, więc łatwiej też spaść.

Dużą nowością będą również zmiany w grach rankingowych. Riot zapewnia, że od przyszłego sezonu połowa graczy będzie miała kolejki krótsze niż 5 sekund. Dodatkowo wszyscy z nas bardzo rzadko będzie doświadczać gier, gdzie ktokolwiek będzie wybijał się więcej niż jedną rangę wzwyż lub w dół. Przede wszystkim między obiema drużynami, które pojawią się na Summoners Rift ma nie być różnić w sumie punktów MMR.

Dodatkowo pojawi się kilka zmian w najwyższych szczeblach gier rankingowych, czyli od Mastera w górę. Dotyczy to zaledwie 1% wszystkich graczy w League of Legends, więc omówimy je po krótce – osoby te nie będą mogły grać duoQ oraz najwyższe rangi będą dostepne od razu po starcie sezonu.

Na sam koniec omówiono nagrody przyznawane przy zakończeniu sezonu. Riot Games przyznało, że otrzymywanie jednego skina niezależnie od tego gdzie znalazłeś się w poprzednim sezonie, nie jest do końca sprawiedliwe. Dlatego gracze od platyny wzwyż, oprócz zwycięskiej skórki, otrzymają również do niej chromę odzwierciedlającą zdobytą rangę. Dzięki temu z dumą będą mogli się chwalić wynikiem z poprzedniego sezonu.