Chiński wydawca Counter-Strike: Global Offensive wprowadził masę usprawnień do swojego klienta gry. Przede wszystkim wyczekiwany przez resztę świata tickrate 128.
Lista życzeń graczy CS:GO do Valve jest naprawdę, naprawdę długa. Na jej szczycie można wskazać takie rzeczy jak usprawnienie walki z cheaterami, być może wprowadzenie dokładnych statystyk z meczów oraz oczywiście tick rate 128. Wszystko to otrzymali niedawno gracze z Chin.
Perfect World to firma, która od lat współpracuje z Valve, dystrybuując ich produkty na rynku chińskim. Najpierw pod ich skrzydłami znalazła się druga część Doty, a od 2018 roku PW zajęło się popularyzacją Counter-Strike'a. Być może niektórzy z Was pamiętają jak zmieniono kilka skinów, które nie spełniały warunków prawa Państwa Środka.
CS:GO na serwerach chińskich przypomina bardziej znane nam platformy od Faceit czy ESEA – najpierw odpala się luncher, w którym wyszukuje się gry, dopiero potem wchodzi do meczu. Chińscy gracze z poziomu klienta mają również dostęp do dokładnych statystyk pomeczowych oraz transparentnego systemu ELO, nie muszą więc zgadywać kiedy ich ranga spadnie, a kiedy urośnie. Teraz Perfect World wprowadził na oficjalne serwery tickrate 128, ogłaszając to w następujący sposób:
Jeśli nigdy nie doświadczyłeś zupełnie nowego świata w tickrate 128, teraz poczujesz jak płynne są nasze serwery. Partner naszej platformy posiada spore doświadczenie i organizował w przeszłości wiele turniejów. Gracze teraz będą mogli doświadczyć tego samego co profesjonalni zawodnicy. Platforma oferuje PVP anty-cheat oraz pełną identyfikacje.
Ciekawostką może być również wymienienie kolejnego anty-cheata, wszak chińskich serwerów chroni nie tylko Valve Anty Cheat ale również PVP anty-cheat. Może być to autorski program Perfect Worldu lub znane nam rozwiązanie tylko pod inną nazwą.
Perfect World będąc wyłącznie wydawcą produktu Valve, zdaje się wyprzedzać działaniami firmę Gabe'a Newella. CS:GO od wielu tygodni nie otrzymał znaczącej aktualizacji, a ostatnia większa łatka wyszła na początku czerwca i wprowadziła zwiększenie kontrastu modeli oponentów. Mimo to społeczność wciąż domaga się wielu rozwiązań – na serwerach jest masa oszustów, niedawno odkryto aferę z Report Botami, wciąż brakuje nam tickrate'u 128… wymieniać można w nieskończoność. Ostatnio nawet na tapet coraz częściej przywoływana jest stagnacja związana z niezmieniającą się pulą map – niektóre znajdują się w niej od 2012 roku.