Społeczność Counter-Strike: Global Offensive melduje zaliczenia kolejnego kamienia milowego. Po raz pierwszy w historii gry średnia liczba graczy przekroczyła pół miliona.
Nie ma co ukrywać, w ciągu ostatniego roku społeczność Counter-Strike'a zaczęła ponownie rosnąć. Z pewnością ma to związek z decyzją Valve, według której jeden z najpopularniejszych FPS-ów na świecie przeszedł na model free-to-play. Od tego momentu minął już ponad rok, a firma Gabe'a Newella może być zadowolona z ostatnich dwunastu miesięcy.
W grudniu 2018 roku, czyli dokładnie wtedy gdy światło dzienne ujrzał tryb Danger Zone, a w CS:GO po raz pierwszy można było zagrać za darmo, średnia liczba graczy tego tytuł wzrosła o 85.000. Oczywiście później nadeszły drastyczne spadki, przypadające na luty i kwiecień, lecz od tamtej poty Counter-Strike może pochwalić się stałym rozwojem swojej społeczności. Dziś po raz pierwszy w historii gry, w ciągu ostatnich 30. dni na serwerach przebywało średnio pół miliona graczy. Największe przyrosty graczy zostały spowodowane premierą operacji Shattered Web, czyli listopada 2019 roku.
Jednak wraz z przejściem Counter-Strike'a na model free-to-play, drastycznie wzrosła kont ukaranych blokadą VAC. Według strony steamdb.info, do 19 stycznia aż 300.000 graczy otrzymało tzw. VAC Bana, zaś wyłącznie w dwóch ostatnich miesiącach 2019 roku jest to liczba zbliżająca się do okrągłego miliona kont.