Społeczność Counter-Strike od dłuższego czasu narzeka na to, że Majory straciły swoją wagę. Czy Valve w końcu zdecyduje się to naprawić?
Niegdyś Major był istnym świętem na stronie Counter-Strike'a, a milion w puli dolarów robił potężne wrażenie. Jednak ostatnie lata i kilkudziesięciomilionowe pule nagród w Fortnite i Dota2 zmieniły nasze postrzeganie na CS-owe Majory. Społeczność od pewnego czasu domaga się zmian w tych turniejach, lecz zdawać by się mogło, że prośby są ignorowane przez Valve. Jednak czy aby na pewno?
Według jednego z najbardziej znanego dziennikarza esportowego, prężnie działającego na scenie CS:GO, gdy dwa lata temu pojawiły się pierwsze przecieki o strzelance od Riot Games, Valve chciało podnieść pulę nagród do $3.000.000. Wtedy przecieki o nowym tytule dość szybko umilkły i było cicho aż do dzisiejszej nocy, gdy twórcy League of Legends oficjalnie ogłosili, że pracują nad taktycznym FPS-em, któremu roboczo nadano nazwę Project A. Mimo że gra bardziej będzie przypominać Overwatch od Blizzarda czy Paladins od Hi-Rez, Valve wciąż może obawiać się kolejnego giganta na runku First Person Shooterów.
Czy Valve teraz podniesie pulę nagród? Nie wiadomo. Jednak firma Gabe'a Newella z pewnością pracuje nad rozwojem Majorów, gdyż czeka nas najdłuższa przerwa między takimi wydarzeniami w historii ich odbywania. Przypomnijmy, że ostatni zakończył się jeszcze we wrześniu, a na następny przyjdzie nam poczekać aż do maja.
When I heard about the Riot FPS 2 years ago, it was in a sense that Valve was looking at it and was ready to jump the Major prizepool to 3 millions. That's what I heard back then, I have no idea if that can happen now. But I certainly hope so.
— neL (@neLendirekt) October 16, 2019