Według doniesień od popularnego i rzetelnego dziennikarza esportowego, Richarda Lewisa, żywot marki Splyce niedługo dobiegnie końca.

OverActive Media, przedsiębiorstwo macierzyste takich organizacji jak Call of Duty Toronto, Mad Lions, czy też Splyce, zdecydowała o zamknięciu ostatniej z wymienionych marek jako część restrukturyzacji firmy. Decyzja podobno już zapadła, a ma wejść w życie w grudniu tego roku. W nadchodzącym roku, OverActive Media ma podobno skupić się na innych brandach, głównie tych związanych z Toronto.

Splyce zostało założone w 2015 roku, a trzy lata później zostało przejęte przez OverActive Media. Wykupu dokonano krótko po tym, kiedy zostało ogłoszone, że drużyna dostanie miejsce w europejskiej, franczyzowej lidze League of Legends, LEC. Według doniesień, najnowszą strategią OAM to re-branding Splyce na wcześniej wspomniane Mad Lions. Hiszpańska organizacja została nabyta w maju tego roku. W rezultacie, obecny hiszpański skład zostałby pozostawiony przez firmę.

Powód tego rozstania nie jest do końca jasny. Nie ma żadnego oficjalnego komunikatu, a przecieki do których dostał się Richard Lewis mówią o kilku różnych przyczynach. Splyce było jednak jedną z najstarszych organizacji na scenie League of Legends, i nie tylko. Z tą historią wiązało się doświadczenie, znajomość marki, i przede wszystkim rzesze fanów. Trudno powiedzieć, jak to wszystko zostanie przetransferowane na Mad Lions. Możliwe, że ze względu na nadchodzące Worldsy, oficjalny komunikat zostanie wydany dopiero w listopadzie.