W nadchodzącej aktualizacji do Teamfight Tactics pojawi się sporo nowości – cztery nowe pionki oraz dodatkowa synergia.

Już od jakiegoś czasu na serwerze testowym PBE w ręce graczy zostały oddane nowe pionki, które odpowiadają postaciom z League of Legends – Vi, Camille, Jayce oraz Jinx. Wszystkie z nich należą do grupy Hextech, tworząc tym samym całkowicie nową synergię w Teamfight Tactics, która już została okrzyknięta zdecydowanie zbyt silną. Jak obecnie działa na PBE?

  • Hextech – jeden z sojuszników Hextech rzuca bombę impulsową, która wyłącza przedmioty na 8 sekund.
    – dwie postaci Hextech – w obrębie jednego pola
    – cztery postaci Hextech – w obrębie dwóch pól

Oznacza to, że możemy zyskać przewagę na początku walki w momencie gdy posiadamy mniej przedmiotów od przeciwnika. Będzie to szczególnie przydatne w momencie gdy nasi rywale wyposażają jednego silnego bohatera we wszystkie swoje przedmioty.

Dodatkowo wachlarz kompozycji dostępnych w patchu 9.16 zostanie zdecydowanie zwiększony, czego przedsmak dostaliśmy w ostatniej łatce. Pula brawlerów, blademasterów, gunslingerów oraz shapeshifterów zostanie zwiększona przez następujące postaci:

  • Camille – blademaster za 1 sztukę złota. Jej umiejętność unieruchamia jednego z przeciwników w heksagonie, w którym akurat stoi.
  • Jayce – shapeshifter za 2 sztuki złota. Posiada wyłącznie 50 many. Po osiągnięciu tego pułapu zmienia swoją broń na ataki dystansowe i wykonuje trzy błyskawiczne auto-ataki.
  • Vi – brawler za 3 sztuki złota. Jej umiejętność będzie polega na tym, że namierzy jednego z przeciwników i wykona szarżę w jego stronę podbijając go i odpychając wszystkich rywali na swojej drodze.
  • Jinx – gunslinger za 4 sztuki złota. Najprawdopodobniej najciekawsza i najsilniejsza nowa postać. Jinx nie posiada many, a jej umiejętność jest aktywowana przez partycypowanie w zabójstwach. Pierwsza eliminacja zwiększa jej prędkość ataku, zaś druga daje jej obrażenia obszarowe.

Warto wspomnieć jeszcze o tym, że w nadchodzącej aktualizacji zostanie wprowadzony nowy system dobierania przeciwników. Dzięki temu nie będziemy walczyć przeciwko jednemu graczowi dwa razy z rzędu, co do tej pory zdarzało się bardzo często. Miłym dodatkiem będą nowe „małe legendy”, czyli zwierzątka reprezentujące gracza na planszy.

Aktualizacja 9.16 wejdzie na oficjalne serwery za tydzień, czyli 13 sierpnia. Jeszcze dzisiejszego wieczora powinniśmy zobaczyć łatkę 9.15B, która poprawi balans i błędy obecnego stanu rozgrywki.