Aktualizacja 9.15 może wywrócić obecną metę do góry nogami. Gargantuiczne zmiany wprowadzone przez Riot Games dotknęły wszystkich kompozycji.
Serie wygranych i przegranych
- Zmieniono poziomy serii wygranych i przegranych 2/5/8 ⇒ 2/4/7.
Poziomy niektórych kompozycji
Są to przyszłościowe zmiany, na które nie powinno się zwracać uwagi w tym momencie:
- Gunslinger 6 – rewolwerowcy mają szansę zadać 3 dodatkowe ataki
- Brawler 6 – wszyscy Brawlerzy dostają 1200 HP
- Shapeshifter 6 – wszyscy otrzymują 120% dodatkowego HP po zmianie
- Blademaster 9 – mają szansę na wykonanie 4 dodatkowych ataków (to w sumie jest możliwe do osiągnięcia obecnie)
Otrzymywanie obrażeń
Zmniejszamy obrażenia otrzymywane przez gracza od niektórych bohaterów:
- Obrażenia od Spiderlingów/Elemental Golema: 2 ⇒ 1
- Tier 4 (1 Star): 3 ⇒ 2
- Tier 5 (1 Star): 4 ⇒ 3
- Tier 3 (2 Star): 4 ⇒ 3
- Tier 4 (2 Star): 5 ⇒ 4
- Tier 5 (2 Star): 6 ⇒ 5
- Tier 4 (3 Star): 7 ⇒ 6
Karuzela
- Liczba jednostek 10 ⇒ 9
Assassin
Pojedyncze jednostki Asasynów otrzymały ulepszenia, a sama klasa otrzymała kilka usprawnień jeśli chodzi o poruszanie się po planszy.
- Asasyni skaczą wcześniej i ich skoki są szybsze.
- Jednostki nie będące asasynami mają opóźnione poruszanie się.
- Asasyni mogą być uderzeni szybciej.
– - Evelynn Attack Damage: 60 ⇒ 70
- Evelynn Ability Damage: 200/250/350 ⇒ 200/300/400
- Katarina Ability Targets: 3/5/7 ⇒ 4/6/8
- Rengar Attack Damage: 65 ⇒ 70
- Rengar Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.60
- Rengar Ability Attack Speed Buff: 0.3/0.5/0.7 ⇒ 0.4/0.7/1.0
Demon
Demony udowodniły, że są trochę zbyt silną kompozycją, więc zasłużyły na lekkie osłabienie.
- Demon Mana Burn: 25%/50%/85% chance ⇒ 20%/35%/60% chance
- Varus Ability Damage: 400/600/800 ⇒ 300/550/800
- Aatrox Ability Damage: 400/700/1000 ⇒ 250/600/950
- Aatrox Health: 750 ⇒ 700
- Morgana Ability Damage: 300/375/450 ⇒ 200/325/450
Dragon
Całkowita niewrażliwość na magię smoków odcinało wiele opcji na kontrowanie tej synergii. Zmniejszono odporność na magię, kompensując to innymi statystykami.
- Dragon: 100% Magic Immunity ⇒ 83% Magic Immunity
- Shyvana Armor: 20 ⇒ 30
- Aurelion Sol HP: 600 ⇒ 650
- Aurelion Sol Ability Damage: 250/450/650 ⇒ 250/500/750
Elementalist
Wcześniej zabrana moc golema zostaje zwrócona w siłę pojedynczych czempionów, aby jako jednostki mogły wpasować się w inne kompozycje.
- Lissandra Ability Damage: 150/200/250 ⇒ 150/275/400
- Brand Ability Damage: 175/325/475 ⇒ 200/375/550
Guardian
Obrońcy znajdują swoją niszę, lecz utrzymanie ich od początku kosztowało gracza zbyt wiele. Dostają wzmocnienie swojej synergii i swoich statystyk.
- Guardians: (2) 40 armor per stack ⇒ (2) 50 armor per stack. Guardiany nie działają na siebie wzajemnie.
- Braum Armor: 25 ⇒ 75
- Leona Armor: 55 ⇒ 100
Knight
Rycerze zazwyczaj używani byli na samym starcie gry, lecz później wszyscy o nich zapominali. Postanowiono całkowicie zmienić działania synergii, która teraz będzie oddziaływać na wszystkie jednostki na planszy.
- Knighty blokują 20/40/80 obrażeń z podstawowych ataków ⇒ Drużyna ignoruje 15/30/55 obrażeń każdego pochodzenia.
- Darius Armor: 25 ⇒ 40
- Garen Armor: 35 ⇒ 40
- Mordekaiser Armor: 35 ⇒ 40
- Sejuani Armor: 35 ⇒ 40
- Sejuani Stun Duration: 2/3.5/5 ⇒ 2/4/6
- Kayle HP: 800 ⇒ 750
- Kayle Armor: 35 ⇒ 40
Ninja
Stara synergia nindży miała problemy ze skalowaniem, szczególnie w kompozycji z asasynami. Jeden nindża ma być ciekawą opcją, zaś cała czwórka przyjemną armią.
- Ninja Bonus: (1) 40% AD/(4) 80% AD ⇒ (1) +40 AD & AP / (4) +60 AD & AP
- Shen Attack Speed: 0.6 ⇒ 0.7
- Zed Attack Speed: 0.6 ⇒ 0.65
- Zed Attack Damage: 60 ⇒ 65
- Kennen Ability Damage: 400/650/900 ⇒ 225/450/675
- Akali Ability Damage: 200/375/550 ⇒ 150/275/400
Noble
Posiadanie sześciu szlachciców powinno być bardzo potężną kompozycją, lecz brak odporności na magię temu przeczył, przez co kompozycja otrzymała zmiany. Dodatkowo pojedyncze jednostki będą atakować szybciej.
- Noble: 100 Armor/+35 Life on Hit ⇒ 60 Armor & MR/+35 Life on hit
- Vayne Attack Damage: 45 ⇒ 40
- Vayne Attack Speed: 0.65 ⇒ 0.75
- Garen Attack Damage: 55 ⇒ 50
- Garen Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.6
- Garen Ability Damage: 450/585/720 ⇒ 360/585/810
- Garen: naprawiono błąd powodujący, że kręcący się Garen nie mógł ruszyć się z miejsca.
Pirate
Piraci otrzymują większe szanse na otrzymanie złota, a mniejsze na znalezienie „buta” w skrzyni. Dodatkowo Twisted Fate otrzymał znaczne wzmocnienia.
- Pirate: Average Gold Per Chest: 1.6 ⇒ 1.75
- Graves Attack Speed: 0.5 ⇒ 0.55
- Twisted Fate: Improved cast speed
- Twisted Fate Ability Damage: 100/150/200 ⇒ 150/250/350
Void
Postaci z pustki były zdecydowanie zbyt rzadko używane w zamyśle tworzenia kompozycji. Dlatego też synergia i jednostki otrzymały znaczące zmiany.
- Void Bonus: Jednostki ignorują 50% armora ⇒ Jednostki z pustki zadają True Damage.
- Kassadin Attack Damage: 45 ⇒ 55
- Kassadin Attack Speed: 0.65 ⇒ 0.6
- Khazix Ability Damage Non-Isolated: 150/250/350 ⇒ 150/300/450
- Khazix Attack Damage: 50 ⇒ 55
- Rek’Sai Attack Damage: 40 ⇒ 50
- Rek’Sai Ability Damage: 150/250/350 ⇒ 200/350/500
- Rek’Sai Ability Heal: 300/400/500 ⇒ 150/300/450
- Cho’Gath Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.6
- Cho’Gath Ability Damage: 200/400/600 ⇒ 250/500/750
- Cho’Gath Ability Knockup: 1.5/2/2.5 ⇒ 1.5/1.75/2
Yordle
Stan Yordli jest w odpowiednim miejscu, jednak problemem było, że unikały wyłącznie ataki, zapominając o efektach nakładanych przez nie.
- Yordles: (3) 25%/(6) 60% Dodge ⇒ (3) 30%/(6) 55% Dodge. Unikają również efekty autoataków.
- Lulu Armor: 25 ⇒ 20
- Veigar HP: 450 ⇒ 500
- Gnar AD: 45 ⇒ 50
Pozostałe jednostki
Niektóre jednostki zasłużyły na zmiany niezwiązane z ich kompozycjami. Blitzcrank będzie częściej używał swojej umiejętności po raz drugi, khartus powinien być trochę straszniejszy, Yasuo wymagał delikatnych wzmocnień, zaś Morgana osłabień.
- Blitzcrank Mana: 150 ⇒ 125
- Ashe AD: 60 ⇒ 65
- Kindred AD: 55 ⇒ 60
- Morgana: Ability cast time 0.35 ⇒ 0.5 sec to match all other champs
- Yasuo AD: 65 ⇒ 75
- Karthus Ability Damage: 350/600/850 ⇒ 400/700/1000
- Karthus Ability Targets: 4/7/10 ⇒ 5/9/13
Przedmioty
Największe zmiany dotknęły Locketa, który od teraz nie będzie po prostu permanentnie zwiększał paska życia.
- Locket gives a 200 HP Shield ⇒ Locket gives a 250 HP Shield that lasts for 4 seconds.
- Ionic Spark Damage: 200 ⇒ 150
- Hush Silence Duration: 5 seconds ⇒ 3 seconds
- Statikk Shiv Damage: 100 ⇒ 90
Wszystkie informacje oraz dokładne statystyki zmienione w najnowszej aktualizacji zostały zaczerpnięte z oficjalnej strony League of Legends.