Aktualizacja 9.15 może wywrócić obecną metę do góry nogami. Gargantuiczne zmiany wprowadzone przez Riot Games dotknęły wszystkich kompozycji.

Serie wygranych i przegranych

  • Zmieniono poziomy serii wygranych i przegranych 2/5/8 ⇒ 2/4/7.

Poziomy niektórych kompozycji

Są to przyszłościowe zmiany, na które nie powinno się zwracać uwagi w tym momencie:

  • Gunslinger 6 – rewolwerowcy mają szansę zadać 3 dodatkowe ataki
  • Brawler 6 – wszyscy Brawlerzy dostają 1200 HP
  • Shapeshifter 6 – wszyscy otrzymują 120% dodatkowego HP po zmianie
  • Blademaster 9 – mają szansę na wykonanie 4 dodatkowych ataków (to w sumie jest możliwe do osiągnięcia obecnie)

Otrzymywanie obrażeń

Zmniejszamy obrażenia otrzymywane przez gracza od niektórych bohaterów:

  • Obrażenia od Spiderlingów/Elemental Golema: 2 ⇒ 1
  • Tier 4 (1 Star): 3 ⇒ 2
  • Tier 5 (1 Star): 4 ⇒ 3
  • Tier 3 (2 Star): 4 ⇒ 3
  • Tier 4 (2 Star): 5 ⇒ 4
  • Tier 5 (2 Star): 6 ⇒ 5
  • Tier 4 (3 Star): 7 ⇒ 6

Karuzela

  • Liczba jednostek 10 ⇒ 9

Assassin

Pojedyncze jednostki Asasynów otrzymały ulepszenia, a sama klasa otrzymała kilka usprawnień jeśli chodzi o poruszanie się po planszy.

  • Asasyni skaczą wcześniej i ich skoki są szybsze.
  • Jednostki nie będące asasynami mają opóźnione poruszanie się.
  • Asasyni mogą być uderzeni szybciej.
  • Evelynn Attack Damage: 60 ⇒ 70
  • Evelynn Ability Damage: 200/250/350 ⇒ 200/300/400
  • Katarina Ability Targets: 3/5/7 ⇒ 4/6/8
  • Rengar Attack Damage: 65 ⇒ 70
  • Rengar Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.60
  • Rengar Ability Attack Speed Buff: 0.3/0.5/0.7 ⇒ 0.4/0.7/1.0

Demon

Demony udowodniły, że są trochę zbyt silną kompozycją, więc zasłużyły na lekkie osłabienie.

  • Demon Mana Burn: 25%/50%/85% chance ⇒ 20%/35%/60% chance
  • Varus Ability Damage: 400/600/800 ⇒ 300/550/800
  • Aatrox Ability Damage: 400/700/1000 ⇒ 250/600/950
  • Aatrox Health: 750 ⇒ 700
  • Morgana Ability Damage: 300/375/450 ⇒ 200/325/450

Dragon

Całkowita niewrażliwość na magię smoków odcinało wiele opcji na kontrowanie tej synergii. Zmniejszono odporność na magię, kompensując to innymi statystykami.

  • Dragon: 100% Magic Immunity ⇒ 83% Magic Immunity
  • Shyvana Armor: 20 ⇒ 30
  • Aurelion Sol HP: 600 ⇒ 650
  • Aurelion Sol Ability Damage: 250/450/650 ⇒ 250/500/750

Elementalist

Wcześniej zabrana moc golema zostaje zwrócona w siłę pojedynczych czempionów, aby jako jednostki mogły wpasować się w inne kompozycje.

  • Lissandra Ability Damage: 150/200/250 ⇒ 150/275/400
  • Brand Ability Damage: 175/325/475 ⇒ 200/375/550

Guardian

Obrońcy znajdują swoją niszę, lecz utrzymanie ich od początku kosztowało gracza zbyt wiele. Dostają wzmocnienie swojej synergii i swoich statystyk.

  • Guardians: (2) 40 armor per stack ⇒ (2) 50 armor per stack. Guardiany nie działają na siebie wzajemnie.
  • Braum Armor: 25 ⇒ 75
  • Leona Armor: 55 ⇒ 100

Knight

Rycerze zazwyczaj używani byli na samym starcie gry, lecz później wszyscy o nich zapominali. Postanowiono całkowicie zmienić działania synergii, która teraz będzie oddziaływać na wszystkie jednostki na planszy.

  • Knighty blokują 20/40/80 obrażeń z podstawowych ataków ⇒ Drużyna ignoruje 15/30/55 obrażeń każdego pochodzenia.
  • Darius Armor: 25 ⇒ 40
  • Garen Armor: 35 ⇒ 40
  • Mordekaiser Armor: 35 ⇒ 40
  • Sejuani Armor: 35 ⇒ 40
  • Sejuani Stun Duration: 2/3.5/5 ⇒ 2/4/6
  • Kayle HP: 800 ⇒ 750
  • Kayle Armor: 35 ⇒ 40

Ninja

Stara synergia nindży miała problemy ze skalowaniem, szczególnie w kompozycji z asasynami. Jeden nindża ma być ciekawą opcją, zaś cała czwórka przyjemną armią.

  • Ninja Bonus: (1) 40% AD/(4) 80% AD ⇒ (1) +40 AD & AP / (4) +60 AD & AP
  • Shen Attack Speed: 0.6 ⇒ 0.7
  • Zed Attack Speed: 0.6 ⇒ 0.65
  • Zed Attack Damage: 60 ⇒ 65
  • Kennen Ability Damage: 400/650/900 ⇒ 225/450/675
  • Akali Ability Damage: 200/375/550 ⇒ 150/275/400

Noble

Posiadanie sześciu szlachciców powinno być bardzo potężną kompozycją, lecz brak odporności na magię temu przeczył, przez co kompozycja otrzymała zmiany. Dodatkowo pojedyncze jednostki będą atakować szybciej.

  • Noble: 100 Armor/+35 Life on Hit ⇒ 60 Armor & MR/+35 Life on hit
  • Vayne Attack Damage: 45 ⇒ 40
  • Vayne Attack Speed: 0.65 ⇒ 0.75
  • Garen Attack Damage: 55 ⇒ 50
  • Garen Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.6
  • Garen Ability Damage: 450/585/720 ⇒ 360/585/810
  • Garen: naprawiono błąd powodujący, że kręcący się Garen nie mógł ruszyć się z miejsca.

Pirate

Piraci otrzymują większe szanse na otrzymanie złota, a mniejsze na znalezienie „buta” w skrzyni. Dodatkowo Twisted Fate otrzymał znaczne wzmocnienia.

  • Pirate: Average Gold Per Chest: 1.6 ⇒ 1.75
  • Graves Attack Speed: 0.5 ⇒ 0.55
  • Twisted Fate: Improved cast speed
  • Twisted Fate Ability Damage: 100/150/200 ⇒ 150/250/350

Void

Postaci z pustki były zdecydowanie zbyt rzadko używane w zamyśle tworzenia kompozycji. Dlatego też synergia i jednostki otrzymały znaczące zmiany.

  • Void Bonus: Jednostki ignorują 50% armora ⇒ Jednostki z pustki zadają True Damage.
  • Kassadin Attack Damage: 45 ⇒ 55
  • Kassadin Attack Speed: 0.65 ⇒ 0.6
  • Khazix Ability Damage Non-Isolated: 150/250/350 ⇒ 150/300/450
  • Khazix Attack Damage: 50 ⇒ 55
  • Rek’Sai Attack Damage: 40 ⇒ 50
  • Rek’Sai Ability Damage: 150/250/350 ⇒ 200/350/500
  • Rek’Sai Ability Heal: 300/400/500 ⇒ 150/300/450
  • Cho’Gath Attack Speed: 0.55 ⇒ 0.6
  • Cho’Gath Ability Damage: 200/400/600 ⇒ 250/500/750
  • Cho’Gath Ability Knockup: 1.5/2/2.5 ⇒ 1.5/1.75/2

Yordle

Stan Yordli jest w odpowiednim miejscu, jednak problemem było, że unikały wyłącznie ataki, zapominając o efektach nakładanych przez nie.

  • Yordles: (3) 25%/(6) 60% Dodge ⇒ (3) 30%/(6) 55% Dodge. Unikają również efekty autoataków.
  • Lulu Armor: 25 ⇒ 20
  • Veigar HP: 450 ⇒ 500
  • Gnar AD: 45 ⇒ 50

Pozostałe jednostki

Niektóre jednostki zasłużyły na zmiany niezwiązane z ich kompozycjami. Blitzcrank będzie częściej używał swojej umiejętności po raz drugi, khartus powinien być trochę straszniejszy, Yasuo wymagał delikatnych wzmocnień, zaś Morgana osłabień.

  • Blitzcrank Mana: 150 ⇒ 125
  • Ashe AD: 60 ⇒ 65
  • Kindred AD: 55 ⇒ 60
  • Morgana: Ability cast time 0.35 ⇒ 0.5 sec to match all other champs
  • Yasuo AD: 65 ⇒ 75
  • Karthus Ability Damage: 350/600/850 ⇒ 400/700/1000
  • Karthus Ability Targets: 4/7/10 ⇒ 5/9/13

Przedmioty

Największe zmiany dotknęły Locketa, który od teraz nie będzie po prostu permanentnie zwiększał paska życia.

  • Locket gives a 200 HP Shield ⇒ Locket gives a 250 HP Shield that lasts for 4 seconds.
  • Ionic Spark Damage: 200 ⇒ 150
  • Hush Silence Duration: 5 seconds ⇒ 3 seconds
  • Statikk Shiv Damage: 100 ⇒ 90

Wszystkie informacje oraz dokładne statystyki zmienione w najnowszej aktualizacji zostały zaczerpnięte z oficjalnej strony League of Legends.