Respawn Entertainment wprowadza i tłumaczy delikatne zmiany balansu oraz zapowiadają kolejne, które pojawią się na serwerach wraz z rozpoczęciem pierwszego sezonu gry.
Twórcy gry Apex Legends po raz pierwszy decydują się na spore zmiany w balansie gry. Jak twierdzą wolą wprowadzać takie usprawnienia rzadziej, lecz lepiej je przetestować i mieć pewność, że osiągną zamierzony skutek.
Pierwszymi broniami, które zostają znacząco osłabione są Wingman oraz Peacekeeper, gdyż nie bez powodu stały się najpopularniejszymi wyborami graczy. Pistolet będzie strzelał odrobinę wolniej i będzie zadawał mniejsze obrażenia w głowę. W przypadku strzelby osłabiono działanie rygla, przez co znacząco wydłużono czas między pojedynczymi strzałami. Oto co dokładnie zmieniono:
- Szybkostrzelność zmieniona z 3.1 do 2.6 strzała na sekundę.
- Mnożnik obrażeń strzału w głowę z użyciem dodatku Skullpiercer zmniejszony z 2.5 do 2.25.
- Zwiększono rozrzut strzałów z biodra.
- Zmniejszono szansę na znalezienie broni we wszystkich strefach.
- Zmniejszono przyspieszenie przeładowania między strzałami, które zapewniał rygiel strzelby:
– poziom 1: z 10% do 7.5%
– poziom 2: z 20% do 13%
– poziom 3: z 25% do 16% - Zmniejszono szansę na znalezienie broni we wszystkich strefach.
- Zwiększono szansę na znalezienie amunicji energetycznej.
- Poprawiono niektóre błędy kodu, które powodowały rozłączenie z grą:
– Użycie umiejętności ostatecznej przez Caustica.
– Użycie sygnalizatora strefy przez Pathfindera.
– Podczas zdejmowania dodatków do broni.
– Użycie tarczy przez Gibraltara.
– Wejście do trybu obserwatora.