Główny programista Valve znów na twitterze odpowiada na pytania społeczności CS:GO. Czego tym razem dowiemy się od Johna McDonalda?

Pyt: Jak długo pracujesz nad CS:GO w Valve?

Dwa i pół roku. Obecnie robię bilans co będą robić inne ekipy do końca roku aby zobaczyć czy nie potrzebują mnie bardziej niż moja. Pracowałem na Team Fortress w 2015 i wtedy CS:GO miał spore problemy, nad którymi musiałem popracować.

Pyt: Zamierzacie naprawić otrzymywanie obrażeń od granatów? Tak aby małe stopnie nie blokowały otrzymywania obrażeń.

Ten problem jest szokująco ciężki w grach 3D. Jest wiele dziwnych przypadków, które sprawiają, że sprawa się komplikuje. Przykładem mogą być bardzo cienkie ściany. Sądzę, że aktualny stan rzeczy jest najlepszy jaki dotychczas był, pomijając niektóre wymagające delikatnych poprawek.

Pyt: Chcę wiedzieć dlaczego Valve nie próbowało poczynić kroków aby permanentnie zablokować osoby złapane na cheatowaniu. Obecnie osoba, któa zostanie złapana po prostu kupuje nowe konto i robi to znowu.

Myślę, że wystarczająco opisałeś ten problem. Jeżeli ktoś oszukuje, my permanentnie blokujemy jego konto. Jednak całkowite wykluczanie ich jest trudne. Blokowanie adresów IP, hardware'u, danych płatniczych, emailów po prostu nie działa. Internet bardzo to utrudnia.

Pyt: Czy kiedykolwiek stworzycie dla społeczności system głosowania o następnej rzeczy, nad którą będziecie pracować?

Prawdopodobnie nie. Zazwyczaj nasze cele się nie pokrywają. Wierzcie lub nie, ale naszym celem jest dostarczać najlepszą jakość do wszystkich użytkowników CS:GO, teraz i w przyszłości. Część z nich może w ogóle nie już nie grać. Ale iększość z graczy myśli (słusznie!) o teraźniejszości.

Pyt: Czy zastanawialiście się nad zaimplementowaniem w CS:GO ubershadera?

Zdecydowanie nad tym myśleliśmy. Nasz silnik nie pracuje w taki sposób, w jaki preferują nowe karty graficzne. W większości cieszymy się z obecnej wydajności, ale ta droga jest bardzo interesująca jeśli będziemy robić coś w tym kierunku.

Pyt: Jakie są Twoje przemyślenia o stworzeniu sezonów w CS:GO? Może rotacja map map byłaby zależna od sezonu oraz głosowania społeczności?

Zaznaczam, że jest to tylko moja opinia. Nie jestem fanem sezonów. Wiem, że Overwatch sporo ich używa, ale według mnie nakręca to do sprawdzenia gry i nigdy nie wracania do niej. Nie wiem czy jest inny sposób, który by to rozwiązał. Jednak nigdy nie mów nigdy.

Pyt: Jakie komendy startowe są najlepsze?

Najlepsze komendy startowe, to brak komend startowych. Najbardziej testowane przez deweloperów.

Pyt: Czy pracownicy Valve sami wybierają nad jakim projektem chcą pracować?

To jest częste błędne przekonanie o Valve. Tak, możemy wybierać nad czym chcemy pracować. Jednak zatrudniamy ludzi, którzy wybierają pracę nad rzeczą, na której najbardziej zależy naszym klientom. Tak więc my wszyscy wybieramy pracę nie ze względu na to co nas interesuje, lecz na to co zapewni najlepszą jakość naszym użytkownikom.

Pyt: Kto z Valve uczestniczy w Majorach?

Dla jasności, osoby które jeżdżą na Majory nie są oficjalnymi reprezentantami. Ido, Brian, Gautam, Vitaliy, Matt i inni z grupy deweloperów.