Kongdoo Monster zaskakująco poległo w pierwszej rundzie KeSPA Cup. Beniaminek LCK przegrało 1:2 z drużyną, która poprzednie rozgrywki Challenger Korea zakończyła dopiero na piątym miejscu.

Damwon Gaming

Korea, Republic of Nuguri ‒ Shen
Korea, Republic of Crush ‒ Shyvana
Korea, Republic of ShowMaker ‒ Orianna
Korea, Republic of Alive ‒ Kalista
Korea, Republic of Hoit ‒ Tahm Kench

vs.

Kongdoo Monster

Cho'Gath ‒ Roach Korea, Republic of
Jarvan IV ‒ U Jun Korea, Republic of
Malzahar ‒ Edge Korea, Republic of
Tristana ‒ SSol Korea, Republic of
Leona ‒ Secret Korea, Republic of

Damwon już w fazie wyboru bohaterów przed pierwszą grą pokazało, że nie ma zamiaru grać standardowo. Shyvana w lesie była co najmniej zaskakującym wyborem, ale przytomna gra Crusha sprawiła, że zawsze pojawiał się tam, gdzie U Jun i kontrował wszystkie jego zagrania. Damwon w ten sposób zgarnęło pierwszą krew oraz strukturę, jednak prawdziwą przewagę zyskali podczas walki o smoka, gdzie świetną prowokacją popisał się Nuguri.

Damwon spokojnie zmieniało tempo gry według własnego uznania, a prawdziwego przyspieszenia doznali po wygranej walce drużynowej w 22 minucie. Świetne połączenie umiejętności ostatecznych Orianny i Shyvany kompletnie zmiażdżyło graczy Kongdoo. Gracze z Challenger Korea grali niezwykle ostrożnie, gdyż obawiali się tego, że popełnią błąd, który wykorzystają bardziej doświadczeni rywale. Dopiero w 30 minucie zdecydowali się podjąć barona, jednak wtedy zbyt agresywna gra przeciwnika umożliwiła im zabicie tego stwora, jak i zakończenie pierwszej mapy swoją wygraną.

Kongdoo Monster

Korea, Republic of Roach ‒ Cho'Gath
Korea, Republic of U Jun ‒ Jarvan IV
Korea, Republic of Edge ‒ Ryze
Korea, Republic of Ssol ‒ Kog'Maw
Korea, Republic of Secret ‒ Taric

vs.

Damwon Gaming

Jax ‒ Nuguri Korea, Republic of
Sejuani ‒ Crush Korea, Republic of
Syndra ‒ ShowMaker Korea, Republic of
Caitlyn ‒ Alive Korea, Republic of
Tahm Kench ‒ Hoit Korea, Republic of

Początkowa faza drugiego spotkania była niezwykle wyrównana i żadna drużyna nie była w stanie uciec w złocie. Dopiero katastrofalny błąd Damwon zmienił sytuację na mapie. Crush wszedł zbyt głęboko do lasu rywala, a ShowMaker i Nuguri zdecydowali się mu pomóc. Kongdoo zdobyło w ten sposób trzy darmowe zabójstwa i spory zastrzyk gotówki.

Kongdoo świetnie wykorzystało efekt kuli śnieżnej i po chwili za sprawą udanego zanurkowania pod wieżę podwoili swoją przewagę w złocie. Damwon Gaming nie zamierzało czekać z założonymi rękami. Zawodnicy tej drużyny co rusz szukali okazji na odrobienie strat w walce zespołowej, jednak wychodziło im to bardzo niezdarnie i z każdej takiej sytuacji to beniaminek LCK wychodził zwycięsko.  Koniec końców po niecałych 30 minutach reprezentanci Damwon Gaming musieli uznać wyższość rywala na drugiej mapie.

Damwon Gaming

Korea, Republic of Nuguri ‒ Gnar
Korea, Republic of Crush ‒ Sejuani
Korea, Republic of ShowMaker ‒ Orianna
Korea, Republic of Alive ‒ Caitlyn
Korea, Republic of Hoit ‒ Braum

vs.

Kongdoo Monster

Cho'Gath ‒ Roach Korea, Republic of
Zac ‒ U Jun Korea, Republic of
Malzahar ‒ Edge Korea, Republic of
Kog'Maw ‒ SSol Korea, Republic of
Alistar ‒ Secret Korea, Republic of

Crush po raz kolejny popisał się o wiele bardziej efektywnymi akcjami od swojego rywala i to właśnie za jego sprawą Damwon zdobyło pierwszą cegłę. Kongdoo zdołało odpowiedzieć za sprawą smoka, ale już po chwili zostali zmiażdżeni przez przeciwników w starciu zespołowym. Beniaminek LCK popełniało coraz więcej błędów pod wpływem presji, wynikającej z faktu, że przegrywali to spotkanie. Damwon bez większych problemów wykorzystywało okazję, które dawali im ich rywale.

Damwon już w 25 minucie zdołali unicestwić barona, co świetnie nałożyło się na możliwości ich bohaterów i na to, że radzili oni sobie najlepiej z dwoma i trzema pełnymi przedmiotami w swoim ekwipunku. Kongdoo było kompletnie bezradne, a ich gra była niezwykle nerwowa, co wcale nie ułatwiało im obrony ich własnej bazy. Damwon Gaming spokojnie to wykorzystało, gwarantując sobie awans do kolejnej fazy turnieju.