Dziś światło dzienne ujrzała nowa wersja najpopularniejszej mapy w świecie Counter-Strike – Dust2. Twórca lokacji Cache ujawnia interesujące fakty.
Podczas gdy amatorscy gracze testują mapę pod względem błędów i grywalności, osoby posiadające większą wiedzę doszukują się innych ciekawości. Tak właśnie twórca de_Cache zagłębił się w sposoby stworzenia nowego Dusta.
Na twitterze jedna z osób, która notabene jest twórcą niezależnych gier, doceniła kunszt i wygląd najnowszej wersji piaszczystej lokacji. Zdziwił się, że tak ładne rzeczy mogły zostać stworzone na starym silniku gry. Z błędu wyprowadził go FMPONE, który napisał, że Valve najprawdopodobniej używało Source 2 do stworzenia tej pięknej lokacji.
Informacje te potwierdził jeden z użytkowników reddita, który grzebiąc w plikach źródłowych gry znalazł pliki z rozszerzeniem pasującym do programu Source 2 Hammer. Jest to potężne narzędzie służące do tworzenia wszelkich map, lokacji czy modeli.
the mapcore discord sleuths have uncovered that Volvo may have used some Source2 tricks on the new Dust2, pretty interesting. pic.twitter.com/SgePqwY7ET
— FMPONE (@FMPONE) 11 października 2017