Paladins wkroczyło w fazę wczesnego dostępu już ponad osiem miesięcy temu. Przez ten czas wiele się wydarzyło, a Hi-Rez Studios zapewnia, że kolejne miesiące przyniosą jeszcze więcej wrażeń.

Minęło już ponad pół roku odkąd świat Paladins został otworzony dla szerszego grona graczy. Od tego czasu gra stała się jednym z najszybciej rozwijających się tytułów na platformie steam, gdyż licznik unikalnych pobrań przekroczył jedenaście milionów (licząc tylko NA oraz EU). Paladins trafiło również do osób preferujących konsole PlayStation 4 oraz Xbox One i odnotowano już ponad dwa miliony graczy konsolowych. Wszystko to dzięki poświęceniu deweloperów gry, którzy wkładają masę pracy w rozwój Czempionów Królestwa. Aktualizacje stale pojawiają się co dwa tygodnie i niwelują uciążliwe błędy. Wraz z nimi pojawiło się aż sześć nowych bohaterów oraz dwie mapy. Jednak to wszystko to dopiero początek.Twórcy gry postanowili podzielić się swoimi planami na przyszłość by osoby, które zaufały tej grze mogły wiedzieć czego spodziewać się w przyszłości. Co takiego pojawi się w przyszłości w grze?

System i nagrody maestrii – system został zaprezentowany w ostatnim umówieniu aktualizacji i jego część już została zaimplementowana do gry. Jest to kolejny sposób do nagradzania graczy za długotrwałą grę i szlifowanie umiejętności jedną postacią. Za każdy osiągnięty pułap poziomu postaci dostawać się będzie nagrodę w postaci złota, skrzynki lub możliwości zakupu unikalnej skórki do danej postaci. Póki co w aktualizacji OB51 system został wdrożony dla Drogoza, Lexa, Maeve, Makoa, Tyra oraz Viktora. Wkrótce każda z postaci będzie mogła się cieszyć nowymi skórkami maestrii. Pułapy poziomów wyglądają następująco:

  • Poziom 1: Skrzynia Promieniująca
  • Poziom 2: Skrzynia Promieniująca
  • Poziom 3: 500 złota
  • Poziom 4: 500 złota
  • Poziom 5: poza MVP
  • Poziom 6: Skrzynia Promieniująca
  • Poziom 8: Emotka
  • Poziom 10: skórka Obsidian Mastery
  • Poziom 12: Sprej
  • Poziom 15: skórka Cosmic Mastery
  • Poziom 20: Tytuł Czempiona

System Rankingowy oraz naprawa błędów – system rankingowy pozostawia wiele do życzenia. Często można zaliczyć potężne spadki ELO po jednej przegranej grze, po czym trzeba ich wygrać kilka lub kilkanaście by odrobić ten regres. Przez to mało osób jest przekonanych do grania rozgrywek rankingowych, przez co czas oczekiwania na taki mecz czasem zniechęca do gry. Równie skutecznie zniechęcić mogą błędy gry, lecz jak wiadomo wszystkie tytuły mają jakieś niedoróbki. Pracownicy Hi-Rez Studios skutecznie naprawiają większość z nich i jak twierdzą, będą próbowali wyeliminować te największe.Jeszcze więcej nowych czempionów – twórcy nieraz wspominali, że na tym etapie priorytetem dla nich jest rozbudowanie puli czempionów. To pozwoli na lepszy rozwój sceny esportowej dzięki wprowadzeniu odrzucania postaci. Ta możliwość byłaby wprowadzona w trybie rankingowym. Przez to deweloperzy mają teraz jasno postawiony cel – dwie nowe postacie co trzy aktualizacje, czyli średnio co półtora miesiąca, aż do osiągnięcia puli trzydziestu czempionów. Po tym możemy się spodziewać możliwości odrzucania postaci w grach rankingowych, a nowi bohaterowie będą pojawiać się rzadziej, ponoć średnio jeden na miesiąc, aż do końca 2017 roku.Karty Legendarne – jedne są lepsze, jedne są gorsze, a jeszcze inne całkowicie bezużyteczne. Dlatego też wymagają one przeróbki w taki sposób, by każda z nich pozwalała na inny styl gry daną postacią. Legendarna karta będzie tworzyła podwaliny do całej talii wzmacniającej wybrane aspekty danego czempiona. Twórcy przyznają, że niektóre z nich po prostu są nienajlepsze i będą wzmocnione lub wymienione na bardziej przydatne.Wielka inwestycja w esport – w połowie lipca będziemy mogli podziwiać zmagania drużyn podczas DreamHack Valencia 2017, gdzie pula nagród wynosi $100,000. Dodatkowo podczas niego zostanie rozegrany turniej na konsole nazwany Paladins Console Wars z pulą $50,000. Właśnie wtedy dowiemy się o kolejnych inwestycjach z scenę esportową. Twórcy zapewniają, że DreamHack Valencia to dopiero początek i chcą zobaczyć zmagania najlepszych drużyn z całego świata, a nie tylko Europy czy Stanów Zjednoczonych i będą dążyć w tym kierunku.Więcej aktualizacji dla wersji konsolowych – jak już wcześniej zostało wspomniane, Paladins to nie tylko gra na komputery stacjonarne. Tytuł ukazał się również na najnowszych konsolach zarówno od PlayStation jak i Xbox. Gra cieszy się nie najgorszą popularnością wśród konsolowców, lecz sama gra jest trochę do tyłu za wersją PC-ową. Hi-Rez Studios chce nadgonić różnicę aby finalnie została skrócona do tygodnia.Historia świata – Czempioni Królestwa otrzymają napisaną historię. Dzięki niej dowiemy się dlaczego w świecie Paladins toczy się nieustanna wojna, skąd pochodzi konflikt oraz o aspektach takich jak pochodzenie danych bohaterów czy ich pokrewieństwa i powinowactwa. Wszystko po to by jeszcze lepiej móc się wczuć w grę.