Australian Football League (AFL) chce zainwestować w esport i planuje organizowanie wydarzeń na stadionie mogącym pomieścić ponad 50 tysięcy widzów.

Australian Football League to najpopularniejsza sportowa liga w tym kraju. Jak sama nazwa wskazuje zajmuje się ligą footballu australijskiego. Według statystyk podczas finału ligi w ubiegłym roku, ponad 90% telewizorów miało włączony kanał z transmisją meczu. Ze względu na swoją popularność dysponuje potężnym budżetem i część z niego chce przeznaczyć na rozwój esportu.

Podobno AFL zostało zainspirowane działaniami klubów takich jak Paris Saint-Germain, czy FC Schalke 04, które od jakiegoś czasu posiadają sekcję esportową. AFL chce aby oprócz samej ligi również drużyny występujące w lidze tworzyły swoje zespoły esportowe. Turnieje, na których zmagaliby się przyszli esportowcy odbywałyby się na Stadionie Docklands (zwanym również Etihad Stadium), który bez problemu może pomieścić ponad 50 tysięcy widzów. Póki co mowa jest o trzech gracz – League of Legends, Call of Duty oraz FIFA, lecz zapewne znajdzie się miejsce dla innych tytułów.

Informacje te wyjawił Darren Birch – dyrektor naczelny zajmujący się reklamą i widownią w AFL, podczas konferencji trwającego Intel Extreme Masters w Sydney. Jak twierdzi, turnieje esportowe są zupełnie różne od tych sportowych. Jest o wiele więcej oprawy świetlnej, więcej ekranów oraz dodatków, które powodują, że wydarzenia te bardziej przypominają koncerty, a nie turnieje. Jak twierdzi sprawia to, że widzowie przeżywają to bardziej niż zwykły sport.

Na sam koniec przytoczmy słowa Darrena Bircha, które tłumaczą tę decyzję:

Esport jest bardzo popularny wśród „millenialsów”, więc nam zależy na zróżnicowaniu treści dla tych odbiorców. Nie różni się to od AFLW*, dzięki czemu staliśmy się bardziej odpowiedni dla kobiet. Jednakże tłumaczenie tego poprzez football nie jest do końca odpowiednią formą. Chcemy po prostu by AFL poprzez esport miało możliwość stworzenia szerszej atrakcji wśród klubów i być w stanie przyciągnąć większą ilość sponsorów, dochodów i konsumpcji marek. Niezależnie czy będą to turnieje footballu czy esportowe. 

*AFLW – liga footballu dla kobiet.