Willo na pierwszy rzut oka wygląda niegroźnie i zapewne w większości gier używany byłby jako wparcie. Jednak nie w Paladins! W świecie Czempionów Królestwa służy on jako bohater zadający masę obrażeń.
Willo przypomina wróżkę, lecz jej wygląd może zmylić. Nie będzie się zajmować leczeniem swoich sojuszników, a wręcz przeciwnie. Willo potrafi zadać masę obrażeń przeciwnikom dzięki swoim podstawowym atakom i dodatkowo uniemożliwić im uzdrawianie się dzięki swojej umiejętności. Jej ataki nie skupiają się bezpośrednio na jednym celu, a mają charakter obszarowy. No to wszystko Willo jest niezwykle mobilnym czempionem dzięki swoim skrzydłom.
Podczas prezentowania Willo twórcy gry zapewniali, że została stworzona pod scenę esportową i będzie miała duży wpływ na grę. Podobnie do wypuszczonej ostatnio Siris, Willo przełamuje lody w pewnych sferach. Przede wszystkim „słodki” wygląd nie do końca pasujący do charakteru jej gry. Następnie mimo, że jest czempionem odpowiedzialnym za obrażenia, to jej umiejętności skupiają się głównie na ulepszeniu poruszania się. Przedstawiają się następująco:
Różdżka Nadmiernego Wzrostu – Zadaje obszarowe obrażenia strzelając ziarenkiem co 0.75 sekundy.
Strefa Śmierci – Wystrzeliwuje trujące zarodniki tworząc obszar na 4 sekundy, który uniemożliwia leczenie czempionów znajdujących się wewnątrz nich. Każdy kto wyjdzie z obszaru nie może zostać uleczony przez kolejne dwie sekundy.
Zasiew – Rzuca ziarenko, które po chwili zadaje 500 obrażeń i rozpada się na kolejne cztery ziarna. Każde z nich znów zadaje 500 obrażeń po upływie jednej sekundy.
Trzepot – Trzepoczesz skrzydłami i wznosisz się na powietrze.
Lot Wróżki – Wykorzystujesz moc wróżki i wznosisz się w powietrze na 10 sekund.
Kpina
Domyślna karta. Zwiększa obrażenia podstawowych ataków o 350.
Blastflower
Cele trafione atakiem dostają dodatkowe 50 obrażeń. Efekt nakłada się do 5 razy.
Spalona ziemia
Umiejętność Strefa Śmierci przez jedną sekundę zadaje obrażenia tarczom w wysokości 50% ich maksymalnej wartości.