Gabe Newell dziś w nocy odpowiedział na masę pytań osobom zainteresowanym branżą komputerową. Padło również kilka pytań ściśle związanych z Counter-Strike: Global Offensive. Co chcieli wiedzieć gracze i jakie były odpowiedzi?

Jak wiele osób pracuje obecnie nad CS:GO?

Około 20-30, tak jak było zawsze.

Kiedy Source 2 zostanie zaimplementowany do CS:GO?

Source 2 to zlepka usprawnień. Dla CS:GO próbujemy ocenić ich poszczególne zalety. Niektóre usprawnienia są już w trakcie prac, tak jak nowy interfejs, który czerpać będzie z silnika Source 2. Inne funkcje może nadejdą. Niektóre rozwiązania Source 2 mogą nigdy nie zostać umieszczone w CS:GO. Istotna anegdota: Gdy w przeszłości na Majorach pytaliśmy się „Czego oczekujecie od Source 2?” odpowiedź zazwyczaj była „Oczekuję lepszych hitboxów.”. Przeniesienie wszystkiego do Source 2 nie rozwiąże tego problemu. Po prostu ruszyliśmy dalej i poświęciliśmy czas na lepsze hitboxy.

Czy jest jakakolwiek opcja powołania odpowiedzialnej za komunikację ze społecznością? Kogoś kto dzieliłby się z nami informacjami i zapewniał ład między graczami a deweloperami. 

Nie uwzględniamy kogoś takiego, ponieważ w ogólnym rozrachunku wolimy komunikować się za pomocą wydawania aktualizacji. Próbujemy unikać wzburzających rozmów, które zdarzają się wśród społeczności, dlatego właśnie wiele razy dbaliśmy by je uciszyć. Jednak jeżeli posiadamy ważne informacje, zazwyczaj się wtedy nimi dzielimy.

Możesz nam dać jakiekolwiek informacje jakie jest założenie dla Counter-Strike'a (Global Offensive jak i całej serii)? Są jakieś jasno postawione cele dla deweloperów, związanych z grą jak i społecznością?

Póki co plan jest niejasny, lecz priorytetem w 2017 roku będzie zmiana interfejsu z systemem „Panorama”, by CS:GO był bardziej dostępny w miejscach (np. Chiny), gdzie fani tej gry mają do gry oraz oczywiście anty-cheat. Oczywiście dalej planujemy pełne wsparcie w naprawie błędów gry jak i wprowadzaniu nowych rzeczy, tak jak w poprzednich latach.

Czy możesz nam powiedzieć więcej na temat częstości wprowadzaniu nowych zawartości gry, a zwłaszcza operacji?

Planujemy aktualizować grę mniej więcej co tydzień, lub dwa. Jeżeli chodzi o operacje, nie ma tutaj żadnego harmonogramu. Wybieramy, które prace są ważniejsze od innych. Dla przykładu, pod koniec 2016 skupiliśmy się by wprowadzić nowe Inferno do gry, popracować nad dźwiękiem przestrzennym HRTF, stworzyć publiczne poczekalnie oraz nad pracami długoterminowymi, które nie zostały jeszcze wprowadzone

W przyszłym tygodniu zaczyna się Major organizowany przez ELEAGUE. Będzie to pierwszy Major, przy którym Valve współpracuje z profesjonalną stacją telewizyjną, czyli w tym przypadku TBS. Jak ważna według Ciebie jest transmisja rozgrywek e-sportowych, przez profesjonalną stację telewizyjną? Czy ostatnie zainteresowanie CS:GO przez tradycyjne media, jakkolwiek wpłynęły na Twoje plany związane z grą?

Jesteśmy niezmiernie podekscytowani Majorem w Atlancie. Kiedy stworzyliśmy Majory, naszym celem było zapewnić dla widzów CS:GO rozrywkę zabierającą dech w piersiach, więc dla większość naszego rozwoju skupiła się na pozyskaniu jak największej ilości graczy. Transmisja telewizyjna poszerzy widownię turniejów CS:GO, co jest świetne. Jednak sądzimy, że najlepszym sposobem na rozwój CS:GO jest dalsze usprawnianie gry oraz odczuć przy oglądaniu.

Planujesz odwiedzić Majora? Byłoby super gdybyś tam był i pokazał, że poświęcacie trochę uwagi również CS:GO.

To pewne, że w przyszłości będę na jakimś. Po prostu planuję.