Developerzy Valve postanowili odświeżyć starą dobrą mapę de_inferno. Jak tłumaczą – chcieli zachować klasykę mapy w nowym stylu Counter-Strike: Global Offensive. Mapa jest już dostępna w rozgrywkach turniejowych dla grupy rezerwowej. Sprawdźmy, więc jak zmieniła się przez ostatni czas i czy ta zmiana przypadnie Wam do gustu.

Głównym założeniem było:

  • Poprawić widoczność całej mapy
  • Poprawić poruszanie się większymi grupami osób (Rushe)
  • Ustawienie mapy pod rozgrywki jakie oczekuje community

Poniżej możesz sprawdzić na zdjęciach PRZED i PO jak zmieniła się mapa:

Strefa wybuchu A

Poprzednio atakujący lub przejmujący bombsite A mieli problemy z przestrzenią, było jej zdecydowanie za mało. Broniący strefę mogli się ukryć i wtopić w ciemny teren co było dosyć problematyczne dla przeciwników.

Valve postanowiło skupić się na zwiększeniu widoczności pozycji tak aby w grę weszły granaty dymne oraz błyskowe przed wejściem na strefę wybuchu. Wystający dach został usunięty dla bardziej naturalnego przepływu światła. Poprawi to strzelanie między biblioteką i balkonem dla obydwu stron, dodatkową zaletą będzie wykorzystanie granatów dymnych w nowy sposób.

Ciężarówka pozwalająca na wejście do pokoi została przebudowana na zdecydowanie prostszą i wygodniejszą. Balkon także został zmniejszony, tak aby broniący bombsite mogli lepiej ustawić się.

Oprócz tych zmian, korytarz prowadzący do balkonu został otwarty przez co wygodniej rzucać granaty błyskowe. Kolejną zmianą jest usunięcie ciemnej sypialni, która była mocnym punktem obronnym antyterrorystów, gdzie terroryści musieli tracić granaty jeszcze przed wejściem na strefę wybuchu.

Zostało to zmienione na styl wersji Counter-Strike 1.6 jednak wciąż jest to silny punkt broniących.

Strefa wybuchu B

Ta strefa wraz z drogą prowadzącą od strony terrorystów zdobyła najwięcej negatywnych komentarzy, więc została całkowicie zmieniona.

Banan został przerobiony na bardziej szersze przejście poprzez usunięcie kolumn. Poprawia to obronę antyterrorystów granatami, wiec terroryści będą musieli wykazać się pomysłami i odrobiną uwagi aby przedostać się na bombsite b.

Stary samochód został zastąpiony drewnianą płytą z beczkami, które mogą być penetrowane przez karabiny. Ściana po stronie górnej części uliczki została wzmocniona jednak atakujący może podskoczyć i zajrzeć kto za nią się kryje.

Końcowy odcinek prowadzący do strefy wybuchu także został powiększony. Skybox na tej strefie mapy został stworzony tak, że antyterroryści nie będą mogli przerzucać granatów zapalających, natomiast terroryści tak.

Na samej strefie wybuchu zostały zmienione „trójki / newboxy”, oraz część przy filarach została zamknięta. Usunięto także możliwość wejścia i schowania się za filarami.

Środek

Największą zmianą na środku jest to, że tunel łączący drugi środek z midem w połowie można przejść w pozycji stojącej – dopiero pod koniec trzeba ukucnąć aby przejść pod rurami.

Dodatkową zmianą jest usunięcie lampy, która pochłania większość strzałów w stronę rampy terrorystów i odwrotnie. Zapewne jest to zmiana na plus dla snajperów.

Spawn terrorystów

Strefa startu terrorystów doczekała się drugiego wyjścia, co pozwala teraz na wygodniejszy rush na drugi środek.

Podsumowując

Chociaż została zmodernizowana prawie cała mapa to sedno rozgrywki pozostaje takie samo. Podczas wprowadzenia mapy do bety CS:GO valve zebrało masę opinii i szybko mogło mapę poprawić. Pamiętajcie aby przetestować mapę podczas rozgrywki turniejowej!