Wraz z wejściem aktualizacji 6.1.3 zostanie znerfionych kilka kart. Wśród nich znajdzie się Yogg-Saron, który ostatnio zdominował profesjonalną scenę Hearthstone'a.
Aktualizacja 6.1.3 wprowadzi do gry siedem zmian w kartach. Najmocniej ucierpi na nich Szaman i Combo Wojownik. Zostanie również zmienione działanie Yogg-Sarona, który bardzo dużo namieszał w Letnich Mistrzostwach Europy i Ameryki. Najbliższe mistrzostwa Azji będą rozgrywane jeszcze przed zmianami, ale aktualizacja pojawi się przed turniejami ostatniej szansy.
Szaman
Aktualizacja 6.1.3 najbardziej zaboli Szamana. Kiełzar totemistrz i Kruszyskalny oręż to dwie kluczowe karty Thralla. Kiełzar pozwalał wyciągnąć dużą wartość przyzywając Totemicznego golema lub Totem przypływu many, a z pomocą orężu można było łatwo kontrolować sytuacje we wczesnym etapie gry lub wzmacniając nim Zgładziciela, czy Al'Akira. Po wejściu osłabień Kruszyskalny oręż będzie kosztować punkt many więcej, a Kiełzar nie przyzwie już totemów innych niż podstawowe.
Zew Ostępów
Zew Ostępów to jedna z najsilniejszych kart z dodatku Przedwieczni Bogowie. W tym momencie nie ma decków Łowcy, które nie korzystają z połączonych sił Leokka, Mishy i Huffera. Zwiększenie kosztu many o jeden może zmusić graczy do wyrzucenia z talii chociaż jednej sztuki i poszukania lepszych rozwiązań w jej miejsce.
Wojownik
Zmiany w Szarży zabijają Wojownika z Worgenem, ale w przeciwieństwie do zmian w Dowódcy Wojennej Pieśni nie zabijają samej karty. Szarża nie będzie już grana w combo deckach, ale można ją ciekawie wykorzystać np. w połączeniu z Sylwaną. Zwiększenie kosztu Egzekucji z pewnością zaboli Tempo Wojownika opartego na smokach, gdyż tani koszt tej karty pozwalał łatwo zdobyć przewagę na stole. W przypadku Kontrolnych Wojowników ta zmiana nie będzie aż tak istotna.
Grubiański sierżant
Grubiański sierżant dołącza do grona kart takich jak Trędowaty gnom czy Nożownik. Ze względu na zbyt duży wpływ na wczesną fazę rozgrywki w agresywnych taliach zmniejszono jego atak do jednego punktu.
Yogg-Saron, Kres Nadziei
Karta, która wzbudzała kontrowersje od samego pojawienia się w grze. Przez swój unikalny, bardzo losowy efekt bardzo mocno wpłynęła na rozgrywki profesjonalistów wypaczając wiele wyników spotkań. Grany w każdym Druidzie i większości Magów potrafił decydować nie tylko o pojedynczych grach, ale i o wynikach całych turniejów. Po aktualizacji 6.1.3 Yogg skończy rzucać zaklęcia w sytuacji kiedy umrze, zostanie wyciszony lub wróci na rękę. Dodatkowo zaklęcia z przeciążeniem będą od teraz nakładać je na gracza, który go zagrał. Nie jest to zmiana, która kompletnie wyeliminuje Yogg-Sarona, ale powinna skutecznie ograniczyć jego siłę.