Dziś w nocy pojawił się patch 6.18, który ma zwiększyć liczbę postaci, które będą wybierane podczas Mistrzostw Świata. Najważniejszymi zmianami są nerfy dla Vladimira, Ashe i Yasuo.
Zmian w 6.18 jest naprawdę sporo. Jedną z najważniejszych jest olbrzymi nerf dla Vladimira, który może nawet wykluczyć go z profesjonalnych rozgrywek. Warto zauważyć także obniżenie statystyk dla Gnara, Taliyi oraz Rek'Sai. Wzmocnienia za to dostali Miss Fortune, Lux oraz Nocturne. Poza tym zapowiedziano nowe skórki – Championship Zeda oraz bardzo ciekawą serię, w której m.in. Pantheon wciela się w postać piekarza.W końcu doczekaliśmy się zmiany w jednej z najbardziej tego potrzebujących postaci. Yorick otrzymuje reworka, co ma spowodować wzrost jego przydatności podczas rozgrywki. Warto zauważyć jednak, że postać ta zostanie zablokowana podczas Mistrzostw Świata.Ashe
W – Volley
Czas odnowienia: 12/10/8/6/4 sekund => 15/12.5/10/7.5/5 sekundAurelion Sol
Passive – Center of the Universe
BUGFIX: Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność pasywna Aurelion Sola pojawiała się nagle w jego ostatniej znanej lokacji.Ekko
Generalne:
Bazowe obrażenia od ataku: 59 => 55Gnar
W – Hyper
Bazowe obrażenia: 15/25/35/45/55 => 10/20/30/40/50
E – Hop/Crunch
Czas odnowienia: 18/16.5/15/13.5/12 => 22/19.5/17/14.5/12Lissandra
Generalne:
Zwiększanie punktów zdrowia co poziom: 84 => 75Lulu
Q – Glitterlance
BUGFIX: Długość spowolnienia trwa przez dwie sekundy na każdym poziomie, zamiast 1/1.25/15/1.75/2 sekund.Lux
E – Lucent Singularity
Spowolnienie: 20/24/28/32/36% => 25/30/35/40/45%Miss Fortune
Umiejętność pasywna – Love Tap
Obrażenia zadawane wieżom: 50% => 100%
UNREQUITED LOVE TAP: Naprawiono błąd, który powodował, że następny atak podstawowy Miss Fortune nie zawsze aktywowały Love Tap po użyciu Double Up (zazwyczaj przy większej prędkości ataku)Nocturne
E – Unspeakable Horror
Czas trwania: 1/1.25/1.5/1.75/2 sekundy => 1.25/1.5/1.75/2/2.25 sekundyRyze
R – Realm Warp
BUGFIX: Opis umiejętności i wskaźnik zostały zaktualizowane, aby były odpowiednie ze zmianą ostatniego patcha (zwiększenie odległości do 1750 jednostek na pierwszym poziomie)Rek'Sai
Generalne:
Bazowy pancerz: 28.3 => 24
Zwiększanie pancerza co poziom: 3.75 => 3.4Taliyah
Q – Threaded Volley
Usunięto: Bonusowe obrażenia dla minionów: 50% => usunięto
E – Unraveled Earth
Obrażenia: 80/105/130/155/180 => 70/90/110/13/150Vladimir
Generalne:
Bazowe punkty zdrowia 550 => 525
Q – Transfusion
Bonus zdrowia z Crimson Rush: 40-240 (na poziomach 1-18) => 30-200 (na poziomach 1-18)
E – Tides of Blood
Koszt punktów zdrowia względem dodatkowych obrażeń: 2.5%-10% maksymalnego zdrowia, zależne od trwania => 2.5%-8% maksymalnego zdrowia, zależne od trwania
Czas odnowienia: 9/8/7/6/5 sekund => 13/11/9/7/5 sekundYasuo
Generalne:
Bazowa prędkość ataku: .658 => .670
Wzrost prędkości ataku: 3.2% => 2.5%
R – Last Breath
Deep Breathing: Bonusowe przebicie pancerza aplikuje się teraz tylko na trafieniach krytycznych Yasuo
BUGFIX: Naprawiono błąd, który powodował że Yasuo mógł zadać dodatkowy podstawowy atak gdy używał Last BreathFrozen Mallet
Recepta: Jaurim's Fist + Pickaxe + Ruby Crystal + 625 złota => Jaurim's Fist + Giant's Belt + 900 złota (koszt totalny niezmieniony)
Obrażenia od ataku: 40 => 30
Zdrowie: 650 => 700Relic Shield
Leczenie z pasywu: 20 => 15Niewrażliwość jest jednym z najpotężniejszych efektów w League of Legends, jednak czasem trudno jest powiedzieć czy dana postać jest niewrażliwa czy nie, głównie w chaosie podczas teamfightów. Brak możliwości zadania obrażeń często jest niezauważana przez graczy, więc od teraz w przypadku niewrażliwości bohatera jego pasek zdrowia będzie miał złotą ramkę.
Przed 6.18
Po 6.18
Przyszedł czas poprawić także pewne rzeczy w trybie obserwatora. W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Świata twórcy gry postanowili usunąć pewne elementy (np. widoczność wskaźników tj. w przypadku linii przy R Brauma). Ma to pomóc w śledzeniu rozgrywki i zapobiec odwróceniu uwagi od ważniejszych elementów.Obecny system utrzymania w wysokim diamencie/masterze/challengerze nie jest do końca sprawiedliwy. Gracze mogą bardzo łatwo utrzymać się na najwyższych pozycjach rankingu, nawet nie grając. W związku z tym, że Od teraz gracze muszą pamiętać o nowych zasadach:
- Gracze mogą zachować dziesięć gier, aby uniknąć kary spadku
- Każdego dnia jedna gra zostanie usunięta z rezerw graczy
- Strata punktów rozpocznie się w momencie gdy liczba rezerwowych gier po raz pierwszy sięgnie zera. Gracze będą tracić po 100 LP do czasu zachowania gry w rezerwie
- Zachowane gry będą widoczne w tabeli ligowej
- Zasady strat nie zostały zmienione dla innych poziomów
- Naprawiono błąd powodujący, że Secret Stash nie wydłużał czasu trwania Refillable Potiona, Hunter's Potiona oraz Corrupting Potiona
- Kiedy cel Q Lee Sina umrze zanim Lee Sin może użyć drugiego Q, czas odnowienia liczy się natychmiastowo zamiast 3 sekundowego opóźnienia
- Naprawiono błąd powodujący, że zabicie z użyciem Eye of the Equinox leczyło pobliskich stronników mniej niż zamierzona wartość
- Naprawiono błąd wprowadzony w poprzednim patchu który powodował, że wszystkie umiejętności używały minimapy do wyznaczania celu
- Umiejętności wymagające warunku do użycia (np. R Morgany) są teraz pingowalne nawet jeśli nie można ich w danej chwili użyć
- Umiejętność pasywna Trundle'a leczy przy zabiciu Rift Heralda i Rift Scuttlera R oraz trzecie użycie Q Championship Riven ponownie używa niebieskich cząsteczek zamiast zielonych skina podstawowego
- R PROJECT: Ashe nie eksploduje już nieco wcześniej niż R innych jej skinów
- Poprawiono przejście pomiędzy gestami PROJECT: Zeda a jego animacją spoczynku
- Cząsteczki podążające za E Blood Moon oraz SKT T1 Elise nie będą się już pokazywać przez obiekty za którymi przelatują (np. wieże)
- Latająca gwiazdka nad wardem Game On właściwie pokazuje się nad nim kiedy wrogowie go zobaczą
- Chromy Cottontail Teemo teraz wyświetlają się poprawnie na ekranie ładowania (zamiast podstawowego arta)
- Animacja żartu Sir Kleda zapętla się dopóki nie zostanie przerwana (zamiast zatrzymywać się po jednym użyciu)
- Prawy nadgarstek Arcade Ahri nie zmienia grubości w trakcie trwania jej różnych animacji
- Serce w animacji taunta Arcade Ahri nie zmienia się w jej kulkę jeżeli się odsuniemy, a następnie wrócimy kamerą na jej postać
- Iskierki na ogonie Arcade Ahri nie znikają, kiedy zmieniamy ustawienia graficzne
- Ogniki po użyciu W Arcade Ahri orbitują zawsze wokół niej i nie zmieniają położenia zależnie od sytuacji
- Ubranie SKT T1 Kalisty nie zmienia swojego wyglądu po jej śmierci
- Wycentrowano pozycjeęwarda Game On w otaczającym go pierścieniu
- Odkształcono końcówkę jednego z ogonów Arcade Ahri
Baker Pantheon
Barbecue Leona
Butcher Olaf
Sashimi Akali
Championship Zed