Respawn Entertainment wprowadza i tłumaczy delikatne zmiany balansu oraz zapowiadają kolejne, które pojawią się na serwerach wraz z rozpoczęciem pierwszego sezonu gry.

Twórcy gry Apex Legends po raz pierwszy decydują się na spore zmiany w balansie gry. Jak twierdzą wolą wprowadzać takie usprawnienia rzadziej, lecz lepiej je przetestować i mieć pewność, że osiągną zamierzony skutek.

Pierwszymi broniami, które zostają znacząco osłabione są Wingman oraz Peacekeeper, gdyż nie bez powodu stały się najpopularniejszymi wyborami graczy. Pistolet będzie strzelał odrobinę wolniej i będzie zadawał mniejsze obrażenia w głowę. W przypadku strzelby osłabiono działanie rygla, przez co znacząco wydłużono czas między pojedynczymi strzałami. Oto co dokładnie zmieniono:

[Wingman]

  • Szybkostrzelność zmieniona z 3.1 do 2.6 strzała na sekundę.
  • Mnożnik obrażeń strzału w głowę z użyciem dodatku Skullpiercer zmniejszony z 2.5 do 2.25.
  • Zwiększono rozrzut strzałów z biodra.
  • Zmniejszono szansę na znalezienie broni we wszystkich strefach.

[Peacekeeper]

  • Zmniejszono przyspieszenie przeładowania między strzałami, które zapewniał rygiel strzelby:
    – poziom 1: z 10% do 7.5%
    – poziom 2: z 20% do 13%
    – poziom 3: z 25% do 16%
  • Zmniejszono szansę na znalezienie broni we wszystkich strefach.

[Inne]

  • Zwiększono szansę na znalezienie amunicji energetycznej.
  • Poprawiono niektóre błędy kodu, które powodowały rozłączenie z grą:
    – Użycie umiejętności ostatecznej przez Caustica.
    – Użycie sygnalizatora strefy przez Pathfindera.
    – Podczas zdejmowania dodatków do broni.
    – Użycie tarczy przez Gibraltara.
    – Wejście do trybu obserwatora.