Tuż po zakończeniu MDL 2016, 2. października weszła aktualizacja 6.88e. Ku rozpaczy wielu graczy mogliśmy w niej zobaczyć niemal same nerfy bohaterów. Część z nich była jednak spodziewana. Valve nie zakończyło na tym niespodzianek. Przekonajcie się jak odmieni się pole walki Radiant i Dire.

Aktualizacja 6.88e, niewątpliwie związana z samym turniejem, miała na celu zbalansowanie 8 z najbardziej priorytetowych postaci, a 17 z 21 topowych, które zostały wybrane do walki przez graczy podczas MDL 2016. Jednak nie taki diabeł straszny jak go malują i mimo tego, że słowo nerf bardzo dobrze podsumowuje ogólny wydźwięk tego patcha, zmiany raczej nie wpłyną boleśnie na rozgrywkę i metę.

Część z nich, taka jak nerf Outworld Devour’era czy Omniknight’a była do przewidzenia już dawno. O ile w przypadku tego pierwszego chodziło głównie o wysoki procent banów, nie tylko na pro-scenie, tak potężnego supporta zgubiła niesłychana popularność oraz wysoki wskaźnik zwycięstw na wszystkich poziomach MMR. Sądząc po tych dwóch przykładach, można spodziewać się już nerfu Underlorda, który zapewne nastąpi w niedługim czasie.

Warto zwrócić uwagę także na nerft przedmiotu – Diffusal Blade, który w obecnej mecie postaci polegających na iluzjach, był jej znaczącą częścią. W całym patchu, jest to jeden z niewielu kroków zmiany mety i choć delikatny, ułatwi znacznie walkę z tego typu czempionami utrudniając im nieco zdobywanie solo zabójstw. W połączeniu ze zwyższoną odpornością wież na ataki iluzji (z 25% na 30%)  polepsza to sytuację teamów, które nie zdecydują się na taką strategię.

Ciekawa zmiana dotyczy skilla Faceless Void’a – Time Dilation. Od teraz będzie on wstrzymywał tylko te umiejętności, które podczas rzucenia były u przeciwnika na cooldown’ie, a nie tak jak dotychczas blokował wszystkie z nich. Niewątpliwie wpłynie to na mechanikę gry tą postacią, urozmaici ją, ale jednocześnie podniesie też poziom trudności.

Ostatnią wartą opisania zmianą jest podniesienie cooldownu na Raindrop’ie (z 4s do 6s), która ułatwi powrót na środkową linię postaciom takim jak Zeus, czy Lina, bazującym głównie na wysokich obrażeniach w krótkim czasie.

Pełen wykaz zmian możecie znaleźć na kolejnej stronie tego artykułu. Nie jest to jednak jego koniec, gdyż Valve zaskoczyło nas kolejną zmianą, którą można określić jako kosmetyczną, wpływa jednak na nasz sposób postrzegania pola walki… i to dosłownie.

Wraz z wprowadzeniem do klienta The Fall 2016 Battle Pass i związanym z nim dodatkowych zadań oraz nagród za ich wykonanie, twórcy gry postanowili zmienić nieco wygląd mini mapy. Od dzisiaj możemy cieszyć się nowymi oznaczeniami side lane i secret shopu oraz fontanny.

minimap Dota2Dota2 Valve

Dodano też opisy wszystkich brakujących przedmiotów. Na koniec warto nadmienić, że poznaliśmy też datę kolejnej aktualizacji – 6.89, która przypadnie na 12.12.2016r.